Site Overlay

Køb af en hjemmeside

Reciprok Kommunikation
Reciprok Kommunikation
Køb af en hjemmeside
/

Skal man have en ny hjemmeside eller have lavet en eksisterende om, så er det fristende at starte med at tænke på udseendet. Hurtigt kan man nå frem til at lede efter en leverandør, så man kan få en pris. Det kan dog nemt blive en dyr løsning man får, for en hjemmeside er et redskab til at nå nogle bestemte mål over for ens kunder. Der er en række spørgsmål, man bør stille sig selv, før man går i gang. Gør man ikke det, så kan man bruge mange konsulenttimer på at få afdækket behovene. Får man ikke klarhed over, hvad hjemmesiden skal, kan man ligefrem blive nødt til at lave den om. Der kan også være tale om, at investeringen slet ikke står mål med de muligheder, som en hjemmeside kan give for god markedsføring over for kunderne.

I podcasten fortæller Majbritt Lund, der er tekstforfatter og rådgiver inden for online markedsføring. Hun peger på nogle tanker man skal gøre sig, så man er bedst forberedt til at tage en samtale med leverandørerne. Hvad vil med hjemmesiden, kan være meget forskelligt, og det kan også være et spørgsmål om ressourcer. Hun er en stor fortaler for, at nyhedsbreve bliver en del af markedsføringen, men ikke for enhver pris.

Når man er parat til at vælge leverandører, så skal man vælge hvilken type det skal være: Skal være et stort bureau, der kan klare det hele eller skal man selv sammensætte et team af specialister? Der er for de fleste også en økonomisk ramme, og Majbritt Lund fortæller, hvordan man kan få mest ud af pengene. Men det er ikke slut her, for man har en rolle som kunde, mens hjemmesiden bliver lavet.

Majbritt Lund er uddannet journalist og har specialiseret sig i kommunikationsrådgivning og salgstekster. Hun skriver tekster, der ikke bare skal være nemme at finde i Google, hvad der er en del af hendes arbejde med SEO-tekster, de skal også få kunderne til at handle på en bestemt måde. Hvem kunderne er arbejder hun med i sin rådgivning om kundetyper. Digital kommunikation involverer ofte en hjemmeside, og Majbritt Lund laver både tekster og rådgiver strategisk om brugen af hjemmesider.